Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-01-12, 13:22   #1
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Dagen Dubbel & Avgifter ?


Hej, vet någon vilken avgift dom tar i kiosken när man spelar dagens dubbel, tror det är 5% på spelsumman, eller är den högre?
Sedan har någon nämnt att ATG tar ut en vinst-skatt på 15% om man vinner, stämmer det?

MVH Patrik
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-12, 15:08   #2
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sputnik2012 Visa inlägg
Hej, vet någon vilken avgift dom tar i kiosken när man spelar dagens dubbel, tror det är 5% på spelsumman, eller är den högre?
Sedan har någon nämnt att ATG tar ut en vinst-skatt på 15% om man vinner, stämmer det?

MVH Patrik
???

Avgift vid spel hos ombud är betydligt lägre än 5%. Länge sedan jag spelade his ombud nu, minns ej exakta upplägget.

Och nej, ingen vinstskatt tas ut, det har du blandat samman med spelavdrag tror jag...
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-12, 15:43   #3
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Jättelänge sen jag spelade på ombud men spelar man för småsummor är det säkert 5% eller mer. Kostar väl 4-5kr per kupong kanske.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-12, 16:10   #4
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tack Viorid & Stekel ...

Tänker testa en ytterligare en spel-modell utöver den jag kör på Betfair.
Kollat DD resultat två år tillbaks och lagt samtliga spel i Spreadsheet.
Är mycket nöjd och tänkte köra med kontanter, det finns en viss tjusning i det.
Alla är olika, en del investerar i aktier och obligationer, men jag föredrar fysisk guld.
Systemspel på hästar för vissa och dutching för min del.
Kör samma upplägg med Tennis och Fotboll, dagliga avkastningar och tidig break even, så jag vet att resultaten bär frukt och spela med marknadens egna pengar.
Alla är så olika, vissa tror det finns bara ett sätt och andra är mer flexibla.
Vissa vill vinna stort och då sällan eller inte alls och andra vill vinna dagligen och ofta med tillfälliga förlustsviter.

MVH
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-12, 16:23   #5
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Viss tjusning med kontanter hmmm...det bär nog ännu mer frukt om du inte använder del av kassan till att betala ombudet. Men kanske finns ett "behov" av att använda sig av kontanterna för kvitton då köper jag det.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-12, 16:45   #6
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Du kanske också skall vara medveten om att även om man spelar hos ombud måste man legitimera sig och ha spelkonto på ATG.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-12, 19:41   #7
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Minsta kupongavift är väl numera 3 kr om jag inte minns helt fel.

Sedan finns det ett tak som förr var 20 kr, men det kan vara så högt som 30 kr numera.

Däremellan beror kupongavgiften på kupongens totala insats.

Utöver detta ska det även betalas "vinstavgift" på alla spel som är lagda via ett fysiskt ombud. Detta gäller alltså även om man väljer att ta ut vinsten via sitt obligatoriska ATG-konto.

Vinstavgiften är, om jag minns det hela rätt, lägre än kupongavgiften för motsvarande summa. ( Eller så har den åtminstone ett lägre tak! )

Avgifterna ökar med varje 50 kr-intervall.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!

Senast redigerad av Strappa71 den 2020-01-12 klockan 19:49.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td